Tuesday 29 May 2018

你是救主,我是罪人,无可抵赖 - Lim Jia Xin


祢是救主,我是罪人,无可抵赖

是救主,我是罪人,无可抵赖。
祢无私地把耶稣献给了我们,甚至恩典、怜悯和慈爱。
明明已知这事实,却还无动于衷,继续我自私的徘徊。
明明已知这事实,却还放纵自己,敌不过诱惑的阻碍。
我不配,真的不配,不配得到祢如此的对待。

然祢还是不离不弃,又一次地让我回到祢的恩怀。
从历史至今,大小事物都蕴含祢的主权,引领我回来。
不知警告能持多久,但知往后会与罪性拼搏直它完败。
世间万物属于祢,时间金钱是祢的创作,我也不例外。
所以想把我所有都顺从于祢,得祢青睐。

主啊,我真的真的不想再将一切视为理所当然和瞬间的释怀。
求祢让我继续渴望认识祢,追随及荣耀祢。
求祢帮我归回祢的道路,时刻注目仰望祢。
求祢纠正我心,将我塑造成祢理想的仪器,
发扬祢的爱,宣扬祢的好,传扬这福音。

等待,祢再次的到来,我们的会合。
无奈,这是条漫长的搏斗之路。
好在,祢的大手握紧我小手,陪伴着我前进。
祢是救主,我是罪人,这事无可抵赖。
只能由衷感谢祢给我的爱。


Reflections

Reflections, of how I had taken God's goodness for granted,
Realizing, I did not deserve His Love and Grace,
Recollecting, a belief that I knew Him well, my pride demanded,
Renewing, my hopes of knowing, once again His embrace,
Remorseful, in my many thoughtless prayers unanswered,
Reclaiming, my heart to serve Him in this time and place,
Recounting, my joy in Him that never lasted,
Reaffirmed, my gratefulness in the lessons I had faced,
Reliving, how I had hidden the very person I became and doubted,
Rekindled, my soul, my shame, my heart to repent in Grace,
Reminded, of the person I was, half-hearted,
Reconnecting, my desire to commit to Christ in glory and praise,

Through it all, to never return to the person I had created,
Moving ever forward, to the day I will meet my Lord face to face.


No comments:

Post a Comment